Hälsa Yoga

Återhämtning efter ett yogapass

För att förlänga effekterna av ett yogapass är det alltid en god idé att avsluta med att göra något extra avkopplande som hjälper kroppen att återhämta sig. De allra flesta yogapass är mer krävande än vad man tror och aktiverar muskler i kroppen som normalt inte används. Så även efter ett relativt lugnt kundalini- eller hathayogapass kan det kännas i musklerna dagen efter!

Bastubad efter yogapasset

Har du tillgång till en bastu är det ett utmärkt sätt att koppla av på efter yogan. Numer finns det gott om naturliga dofter på flaska att droppa på de heta stenarna för att få en riktigt lyxig och avkopplande känsla under bastandet. Glöm bara inte bort att dricka ordentligt för att återställa vätskeförlusten från både yogan och bastubadet.

En varm dusch med närande kroppsolja

En lång, varm dusch är ett annat sätt att få musklerna att slappna av ordentligt efter ett yogapass. Ett egenmassage med en vårdande kroppsolja är väldigt skönt och inte minst bidrar det också till hudens hälsa. Exempelvis en jojobaolja eller ett närande sheasmör stärker huden och förhindrar att den blir uttorkad.

För att hitta de bästa produkterna i det här sammanhanget kan du med fördel kolla in utbudet på någon av alla svenska sajter med hudvårdsprodukter.